شنبه 16 آذر 1398  11:09 ق.ظ


ثبت شرکت مراحل مختلفی را طی می کند. برای اعلام تقاضای ثبت شرکت، در مرحله ی اول می بایست اطلاعات خواسته شده را از طریق سامانه ی اداره ثبت شرکت ها به نشانی  تکمیل کنید. مراحل ثبت شرکت اینترنتی موضوع این مقاله است که آن را به شرح ذیل مورد بررسی قرار می دهیم .
مراحل ثبت شرکت در سامانه  ی اداره ی ثبت شرکت ها :

مرحله اول
مرحله اول مربوط به تکمیل اطلاعات متقاضی می باشد.
_وارد کردن نام، نام خانوادگی، شماره تلفن و.. متقاضی تأسیس شرکت یا مؤسسه.
_ مشخص نمودن تابعیت متقاضی
_ در صورت ایرانی بودن وارد کردن شماره ملی و در صورت غیر ایرانی بودن وارد کردن شماره گذرنامه
_مشخص نمودن سمت متقاضی
_ تکمیل مشخصات شخص امضاکننده دفتر.( شخصی که اطلاعات شرکت را در اداره ثبت شرکتها تأیید می کند)

مرحله دوم
صفحه بعدی مربوط به نام و اطلاعات شخص حقوقی است .
_ ابتدا نوع شرکت از فهرست نوع شرکت انتخاب می گردد.
_ درج پنج نام درخواستی به ترتیب اولویت
_ دریافت شماره پیگیری نوزده رقمی و ذخیره اطلاعات واردشده

مرحله سوم
مرحله سوم د ر ارتباط با موضوع فعالیت
_ در صفحه مربوطه نوع فعالیت شرکت را مشخص نمایید.
_ تعیین مدت فعالیت مبنی بر محدود یا نامحدود بودن
_ معلوم نمودن وجود یا عدم وجود مجوز از سازمانها و ارگانهای خاص در صورت نیاز و وارد کردن شماره و تاریخ مجوز در صورت نیاز به مجوز.

مرحله چهارم
اطلاعات مرکز اصلی
که در این مرحله مشخصات پستی شامل، کد پستی و شماره تلفن، پست الکترونیک، شماره دورنگار، و نشانی تارنما در صورت نیاز وارد می گردد. هم چنین باید نشانی مرکز اصلی به عنوان مبدأ مراسلات پستی معلوم گردد.

مرحله پنجم
مرحله پنجم در ارتباط با سرمایه شخص حقوقی است شامل :
_ انتخاب نوع سرمایه شخص حقوقی از فهرست ( بانام یا بی نام بودن سهام و..)
_ تعیین ارزش ریالی هر سهم.
_ تعیین تاریخ تعلق سهام به شرکت و تعیین ارزش سرمایه ریالی.
اشخاص (حقیقی و حقوقی)
_ تکمیل نام اشخاصی که در شرکت یا مؤسسه دارای سمت اند.
_ چنانچه شخص حقیقی باشد مشخصات شخصی فرد مانند نام ، نام خانوادگی، شماره ملی و.. و چنانچه حقوقی باشد نوشتن نام فارسی، تابعیت، شناسه ملی، شماره ثبت وتعیین تابعیت شخص حقیقی
سهام/ سرمایه اشخاص
در این صفحه اطلاعات مربوط به سهام یا سرمایه شخص وارد می شود. اطلاعاتی چون انتخاب شخص صاحب سهام از فهرست اشخاص شخصی، تعیین نوع سهام که آیا بی نام است یا با نام، نقدی است یا غیر نقدی. همچنین تعیین تعداد سهام و درصد سهام

مرحله ششم
سمت اشخاص و ارتباط بین اشخاص
وارد نمودن سمت شخص در مؤسسه یا شرکت. از فهرست نوع سمت، سمت شخص را انتخاب می کنیم. سپس تاریخ شروع سمت وبعد از آن مدت تصدی شخص در شرکت باید معلوم گردد. سپس اطلاعات نماینده قانونی را وارد می نماییم. یعنی شخص نماینده شده و شخصی که وکیل نماینده اوست و دیگر اطلاعات مربوط به نماینده.
شعب و سمت ها در شعب
چنانچه شرکت یا مؤسسه شعبه ای داشته باشد ابتدا کد پستی شعبه ، شماره تماس وکد ملی قیدشده، از فهرست واحد ثبتی شعبه، اداره ثبتی که شعبه در آن قرار دارد تعیین می شود.
بعد از پر نمودن جاهای مربوط به شعب، سمت فردی که قبلاَ در اشخاص وارد شده وارد می گردد.

مرحله هفتم
روزنامه
اطلاعات سال مالی شرکت در این قسمت وارد می شود. یعنی روز و ماه شروع سال مالی. همچنین اطلاعات روزنامه شرکت یا انتخاب از فهرست روزنامه شرکت تعیین می شود.
سپس متن اظهارنامه و اساسنامه شرکت یا مؤسسه را باید وارد نمود. در مرحله پایانی با توجه به نوع شرکت مدارکی که متقاضی باید ارائه کند نشان داده شده و باید گزینه تأیید مدارک مورد نیاز را تیک زد که متقاضی باید آنها را تهیه کند.  کلیک بر روی گزینه پذیرش پایان کار بوده و تقاضای تأسیس ثبت نهایی شده و ارسال می گردد. بعد از دریافت رسید پذیرش اینترنتی،  مدارک تأیید شده و پرینت شده از طریق سامانه باید توسط اعضا امضا شود.
بعد از اتمام، سامانه یک شماره ثبت می دهد که برای چاپ در روزنامه به آن احتیاج خواهد بود.
مدارکی که بعد از تکمیل مراحل ثبت از طریق پست ارسال می گردد:
_ دو نسخه از مدارکی که توسط اعضاء امضا شده.
_ کپی مدارک شناسایی افراد.
_ گواهی عدم سوء پیشینه ی کیفری اعضا.
_ یک برگه ازتأیید نام و برگه ی رسید پذیرش اینترنتی.
متقاضیان محترم ثبت شرکت ، می توانند تمامی امور ثبتی و اداری خود را به متخصصان ثبت شرکت نیک بسپارند.


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
شنبه 16 آذر 1398  11:09 ق.ظ


 
به موجب تعاریف بین المللی، منطقه آزاد محدوده حراست شده بندری و غیربندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیت های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات زاید ارزی، اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک می نماید.
ایران هشت منطقه آزاد تجاری و صنعتی دارد که عبارت است از :
کیش، قشم ، چابهار ، ارند، بندر انزلی ، سلفچگان ، ماکو ، ارس
مناطق آزاد با مناطق داخلی تفاوت هایی دارد. به گونه ای که این مناطق از برخی قوانین داخلی کشور تبعیت نمی کنند و خود قوانین مجزای دیگری دارند که البته این قوانین بسیار ساده تر از قوانین داخلی هستند. در واقع ، این امکانات و تسهیلات قانونی مشوق های سرمایه گذاری های اقتصادی و زیر بنایی برای حضور فعالان اقتصادی در مناطق آزاد به شمار می آیند تا با بهره گیری از مزایایی چون تسریع فرایندهای واردات و صادرات ، با جذب سرمایه گذاری های خارجی و انتقال فناوری  به توسعه سرزمین اصلی کمک  نمایند.
از جمله مهم ترین مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد عبارتند از :
1. مالکیت خارجی 100%
2. معافیت از مالیات برای هرگونه فعالیت اقتصادی به مدت 20 سال
3. نبود تشریفات اداری و ارزی
4. وجود قوانین ساده برای انجام امورات
5. بخشودگی سود و عوارض  گمرکی
6. تسهیل و تسریع در امر واردات و صادرات
7. تسریع در انتقال فن آوری
8. حمایت قانونی و تضمین سرمایه گذاری خارجی
9. انعطاف در خدمات پولی و بانکی
10. انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد در ایران یا کشورهای دیگر بدون هیچ گونه محدودیت
11. معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی
12. عدم وجود تشریفات دشوار برای صادرات مجدد و ترانزیت کالا
13. گستردگی و تنوع خدمات بانکی و بیمه ای در بخش خصوصی دولتی
14. سهولت در انجام معاملات ارزی
15. سهولت در ثبت شرکت ها و موسسات صنعتی و فرهنگی
16. عدم وجود مقررات سخت برای ورود کالاهای مجاز
همچنین در مناطق آزاد برای تمامی اتباع داخلی و خارجی خرید و فروش کالا امکان پذیر است.
وفق ماده ی 7 ضوابط ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و مصنوعی در مناطق آزاد برای ثبت هر شرکت با موسسه باید مدارک مشروحه ذیل ارائه گردد:
1- اظهارنامه ی ثبت
2- اساسنامه ی شرکت
3- صورتجلسه ی مجمع عمومی موسسین
4- صورتجلسه ی اولین جلسه ی هیات مدیره
5- گواهی بانکی از یکی از بانک های منطقه ی معینی بر تودیع حداقل 35% سرمایه ی نقدی
6- مجوز فعالیت در منطقه ی صادره  توسط سازمان منطقه ی آزاد ذی ربط
این مدارک مربوط به ثبت شرکت ایرانی است، ولی برای ثبت شعبه یا نمایندگی یک شرکت خارجی طبق ماده ی 8 ضوابط ثبت شرکت ها اطلاعات و مدارک بیشتری باید ارائه شود،از جمله:
1- تعیین نوع شرکت و موضوع فعالیت آن
2- مرجع ثبت شرکت مادر و شماره ی ثبت
3- معرفی نمایندگان شعبه برای دریافت ابلاغیه ها و اخطاریه ها
4- معرفی سایر شعب یا نمایندگی های شرکت در ایران
5- تعیین تابعیت شرکت
کلیه ی مدارک تسلیمی شرکت خارجی باید به زبان فارسی ترجمه ی رسمی شده باشد و حکم نمایندگی فرد مورد نظر برای تسلیم تقاضای ثبت شعبه باید به تصدیق نمایندگی ایران در کشور متبوع شرکت رسیده باشد.


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو | Buy Website Traffic